MEROL lanceerde zichzelf in 2018 als een raket de popmuziek in met de hitsingle ‘Lekker Met De Meiden’. Sindsdien is ze niet meer te stoppen. Met haar brutale, eigenwijze en directe Nederlandstalige elektropop weet ze de tijdgeest feilloos bloot te leggen. Ze zingt over seks, feminisme en alles daaromheen, verpakt in onweerstaanbaar catchy synthpop. Haar energieke liveshows en iconische hits zoals ‘Hou Je Bek en Bef Me’ (winnaar van de 3voor12/3FM Song van het Jaar Award) bezorgden haar volle zalen en een trouwe fanbase.
MEROL zet op 4 september de mainstage van Breda Barst in vuur en vlam met haar nieuwe sound die vuriger, kwetsbaarder en ruiger dan ooit is. Met een nieuwe plaat op zak genaamd ‘Leve de Feeks’ slaat ze een nieuw muzikaal pad in. Samen met de Vlaamse producer Jeroen De Pessemier (bekend van o.a. The Subs en Oscar and the Wolf) creëerde ze wilde elektropunk met rock en techno invloeden. Geïnspireerd door artiesten als Peaches, Wet Leg, Amyl and the Sniffers en Björk. Op haar nieuwe album blaast ze de term ‘feeks’ nieuw leven in en bevrijdt zichzelf van alle schaamte die ze heeft over haar lichaam, haar seks en haar kinderwens.
3voor12 schreef over haar overdonderende optreden op Noorderslag begin dit jaar dat ze
boven zichzelf uitsteeg. “Overduidelijk heeft ze hier zelf meer lol in dan de popshows die
we van haar kenden. En eerlijk is eerlijk, deze rauwe versie van MEROL is verrassend en
coherent in al zijn chaotische energie.”



